Chyba nigdy nie czułem się lepiej niż wtedy, kiedy regularnie uprawiałem sport. Zupełnie amatorsko, ale zdecydowanie systematycznie. Wiem też jak czuje się człowiek, który nie dość, że sportu nie uprawia, to na dodatek ma dużą nadwagę. Nic przyjemnego ani estetycznego ani tym bardziej zdrowego. Powodów, dla których warto wstać z fotela jest dużo.

Kończy się styczeń, a więc siłownie powoli zaczynają robić się mniej zatłoczone, nowych twarzy ubywa, pozostają stali bywalcy. Tak umierają postanowienia noworoczne i marzenia o odchudzonej sylwetce. A tym samym szansa na lepsze samopoczucie i zdrowie. Jeśli należysz do tej grupy, przemyśl wszystko jeszcze raz i pomyśl o korzyściach wynikających z regularnego uprawiania sportu. Oto one:

1. Obniżenie masy ciała.

To w sumie oczywiste, uprawianie sportu obniża masę ciała, oczywiście pod warunkiem, że dołożymy do tego odpowiednią dietę. Bo niestety zjedzenie dwóch pączków po treningu specjalnie w odchudzaniu nie pomoże. Natomiast regularny wysiłek fizyczny w połączeniu z odpowiednią dietą przyniesie fenomenalne rezultaty. Bo odchudzać trzeba się mądrze.

Przy okazji sprawdź Najlepszy poradnik jak schudnąć. I jedyny, który działa zawsze. 

2. Mądre odchudzanie, czyli palisz tłuszcz a nie mięśnie.

No właśnie, utrata kilku kilogramów wcale nie musi oznaczać, że pozbyliśmy się dokładnie tylu kilogramów tłuszczu o co w odchudzaniu chodzi. Może okazać się, że mamy też mniej mięśni. No chyba, że do dobrej diety, dołożymy dobre ćwiczenia i rozważymy (w zależności od stanu zdrowia, wskazań i przeciwwskazań) suplementację odżywką białkową oraz BCAA. Wówczas może się okazać, że w ciągu miesiąca tracisz 5 kg masy ciała oraz 7,5 kg tłuszczu. Możliwe, sam to przerobiłem 🙂

3. Skutecznie walczysz, ze złym cholesterolem.

Regularne uprawianie sportu pomaga również w walce ze źródłem problemów wielu ludzi, czyli podwyższonym poziomem cholesterolu. Złego cholesterolu. A ten jak wiadomo odkłada się w naczyniach krwionośnych, zwęża ich światło co powoduje zmiany miażdżycowe, co w efekcie zaburza krążenie krwi i może prowadzić do niewydolności serca. Słabo brzmi, prawda? A zatem ruszaj się i walcz ze złym cholesterolem. Organizm ci za to podziękuje.

4. Ciśnienie krwi w normie.

Jeśli ćwiczysz i robisz to rozsądnie, to z dużym prawdopodobieństwem zrobisz dobrze również swojemu ciśnieniu krwi. A warto wiedzieć, że nadciśnienie tętnicze występuje tak często, że z pewnością znasz jedną lub dwie osoby które nadciśnienie mają. I pewnie znasz kogoś kto nadciśnienie ma i nawet o tym nie wie. No i niestety nadciśnienie to cichy zabójca, bo długo nie daje znaku. Warto więc

5. Inni chorują, a Ty nie.

Kiedy ćwiczysz regularnie, Twój organizm staje się bardziej odporny. Zdecydowanie rzadziej zdarza się, że łapie Cię przeziębienie.

6. Mniej stresu, więcej radości.

Pamiętam jeden z pierwszych ukończonych dłuższych biegów (dłuższych dla mnie). Było to chyba 8 km. Pamiętam uczucie euforii. Endorfinami mógłbym obdarować kilka osób. I choć na trasie nie było łatwo, to uczucie które pojawiło się po biegu zrekompensowało wszystko. Udowodnione jest również, że wysiłek fizyczny bardzo dobrze wpływa na obniżenie poziomu stresu. Wysiłek fizyczny to jedna z najlepszych metod na stres i złe samopoczucie.

7. Mniejsza szansa na cukrzycę.

Wysiłek fizyczny wpływa na utrzymanie prawidłowego poziomu glukozy we krwi. Zmniejsza się ryzyko zachorowania na cukrzycę. Z resztą i cukrzykom wysiłek fizyczny jest zalecany.

8. Mocniejsze kości.

Kiedy regularnie ćwiczysz, zwiększa się gęstość Twoich kości. Dzięki temu masz mniejsze szanse na urazy, a także zmniejsza się ryzyko osteoporozy w starszym wieku. Każdy kto miał którąkolwiek kończynę złamaną wie jaki to problem i raczej wolałby nigdy więcej w gipsie nie wylądować.

9. Większa pewność siebie.

Kiedy zaczniesz regularnie ćwiczyć, ale naprawdę regularnie zwiększy się Twoja pewność siebie. Po pierwsze dlatego, że zacznie zmieniać się Twoja sylwetka. Po drugie dlatego, że udowodnisz samej sobie / samemu sobie, że potrafisz działać konsekwentnie i jesteś w stanie realizować cele. A stąd już krok do kolejnych sukcesów, bo masz punkt odniesienie – skoro raz się udało, dlaczego nie miałoby udać się po raz kolejny?

I na koniec bonus dla ludzi, którzy lubią jeść

10. Możesz jeść więcej! A nawet musisz.

Każdy z nas ma swoje minimum kaloryczne, które musi codziennie dostarczyć organizmowi, żeby ten funkcjonował prawidłowo. Dlatego głodzenie się nigdy nie jest dobrym pomysłem i absolutnie nie pomaga schudnąć. Żeby chudnąć trzeba jeść! Ale trzeba jeść mądrze, wartościowe produkty. A kiedy uprawiasz regularnie sport Twoje zapotrzebowanie na kalorie rośnie. Kiedy zwiększy się masa Twoje ciała – ale chodzi tylko o mięśnie – musisz dostarczyć więcej kalorii organizmowi. A zatem jeśli lubisz jeść – trenuj, trenuj i jeszcze raz trenuj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *